Totalt antall sidevisninger

søndag

Alltså vad fan hände??

Imorgon börjar jag trean, sista året på gymnasiet.  Det känns så jävla läskigt. Jag är rädd. Alla i trean är så stora, så vuxna, jag vill inte vara vuxen! Jag vill forfarande se pokemon, laja omkring, rida ponny osv.
Allstå myndig. Blir jag verkligen vuxen? Kommer mamma fortfarande laga mat åt mig? Boka tandläkar tid, vara med på alla möten osv. Jag kommer helt plötsligt kunna välja om jag vill eller inte på ett helt annat sätt. Jag får köpa alkohol och cigaretter, snus och beställa tatueringstid utan mammas tillåtelse, alla pengarna kommer in på mitt konto, inte mammas, jag får själv välja och få konsekvenser för mina handlingar och inte mamma. Jag har absolut inte en endaste aning om hur det kommer att se ut.
Jag är inte arton i blobben. Kanske 10-12, då jag spelade pokemon med killarna i klassen över mig.

Jag fick ett martini födelsedags kort av min syster. Ett jätte fint kort med en fin beskrivning av mig :)
I det står det så här: Den 1 oktober  1993 kom en liten fröken till världen alldeles för tidigt, men hon föddes perfekt och var en kämpe redan då. Den lilla fröken roade sig som barn med diverse bus, som t.ex klippa sitt hår och även ett och annat klädesplagg. Hon hatade att borsta tänderna och så även håret, det härliga ljus blonda. Ibland drev hon sin stora syster till vansinne, men när hon såg upp med sina stora blåa ögon och sa: "Haajaa!", smälte hennes storasyster direkt. Lilla fröken är nu en ung dam("v")  som låter andra klippa håret och kläderna ja, dom klipps inte mer utan inhandlas på Gina Tricot ;)"

jag får stå som ägare över saker.
Allt jag vill får jag plötsligt bara göra. Så där över en natt bara.
Det är jätte skrämmande. Får ångest att jag inte kommer klara av detta. Varför kan ingen bara omyndig förklara mig så jag får som växa på mig?


Linnea och jag :)



Känner mig grym på photoshop :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skillnaden mellan nyktert och onyktert är jävligt liten